Trabant 601

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
filton5
Posty: 39
Rejestracja: 2013-10-25, 15:17
Lokalizacja: Łódź

Trabant 601

Post autor: filton5 »

Cześć, mam 14 lat i będę tu przedstawiał Wam losy mojego Trabiego z 1966 roku ;)
Postaram się w najbliższym czasie wrzucić trochę zdjęć.


[ Dodano: 2015-03-11, 14:48 ]
To zdjęcie sprzed remontu, nie panikować

[ Dodano: 2015-03-11, 14:53 ]
Przepraszam jeśli nie widać zdjęć

[ Dodano: 2015-03-11, 14:58 ]
https://drive.google.com/open?id=0B2U2c ... authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0B2U2c ... authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0B2U2c ... authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0B2U2c ... authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0B2U2c ... authuser=0

[ Dodano: 2015-03-11, 15:10 ]
Teraz trochę historii.
Samochód został zakupiony przez mojego ojca w 2006 roku. Został przewieziony lawetą na działkę i od tej pory stał przez 7 lat na dworze co poczyniło niemałe szkody. Wahaliśmy się czy nie sprzedać go na złom ale się wstrzymaliśmy. W 2013 roku gdy wróciłem z obozu nie za bardzo wiedziałem co ze sobą zrobić, więc wpadłem na pomysł żeby trochę podłubać przy Trabancie. Podniosłem go, zdjąłem koła, napompowałem je i Trabant powoli zaczynał przypominać samochód. Spędziłem rok przy dłubaniu aby ten samochód odpalił. I udało się z pomocą znajomego Trabanciarza który ustawił zapłon. Na szrocie przy ulicy Pomorskiej znalazłem trzy Trabanty, w tym jeden kombi i jeden z początku produkcji z belką w bagażniku. Gdy czegoś potrzebuję jadę na szrot i biorę części. Od tego czasu tak działam przy Trampku, jest w coraz lepszym stanie. W listopadzie 2014 roku zrobiłem w nim remont podłogi, wygląda o niebo lepiej. W wakacje zrobiłem głupią rzecz, gdyż auto miało jechać do lakiernika, Ja wziąłem szlifierkę oscylacyjną i oszlifowałem je z odpadającego lakieru tak, że zaczął prześwitywać duro. Okazało się że auto będzie musiało trochę zaczekać. Polakierowałem je bezbarwnym lakierem a gdzieniegdzie jest rdza więc auto przypomina rat roda :) To taka krótka historia postaram się ą kontynuować. Pod spodem trochę linków


https://drive.google.com/open?id=0B2U2c ... authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0B2U2c ... authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0B2U2c ... authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0B2U2c ... authuser=0
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

filton5 pisze:Na szrocie przy ulicy Pomorskiej znalazłem trzy Trabanty, w tym jeden kombi i jeden z początku produkcji z belką w bagażniku. Gdy czegoś potrzebuję jadę na szrot i biorę części.
Na przyszłość, nie chwal się takimi rzeczami na forum. Jeśli ma się swoje zaufane miejsca to lepiej zostawić to dla siebie, cwaniaków skupujących części nie brakuje, a później nie ma skąd wziąć a na allegro wiszą jako perełki dla kolekcjonerów za niebotyczne pieniądze. Akurat te Trabanty na pomorskiej razem z szumim oszabrowaliśmy z czego się dało(łącznie z podłogą i nadkolami) już jakiś czas temu i został praktycznie bezużyteczny złom.

Po co malowałeś go tym bezbarwnym?
Awatar użytkownika
filton5
Posty: 39
Rejestracja: 2013-10-25, 15:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: filton5 »

Heh dzięki za radę. ;) Pomalowałem żeby czymś zabezpieczyć.
Awatar użytkownika
Szumi
Posty: 193
Rejestracja: 2012-12-17, 23:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Szumi »

No to nic tylko życzyć powodzenia przy dalszych pracach ;)
Skoro szykujesz się do malowania to chociaż pozdejmuj klamki, listewki, zderzaki itp ;)
Trabanciarz DDR
Posty: 233
Rejestracja: 2014-10-11, 01:33
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Trabanciarz DDR »

Muszę Cie zmartwić, niestety nie jest to 1966 :P tylko czerwiec 1989, miesiąc starszy do mojego :) Przed lakierowaniem, zdejm wszystkie elementy, tak jak mówił przedmówca i zabezpiecz szyby i uszczelki, jeśli nie masz zamiaru ich ściągać.
Awatar użytkownika
filton5
Posty: 39
Rejestracja: 2013-10-25, 15:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: filton5 »

Wiem że to nie 66
Podwozie 1966
Buda 89 silnik 90
Tak jest w dokumentach
Trabanciarz DDR
Posty: 233
Rejestracja: 2014-10-11, 01:33
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Trabanciarz DDR »

Na resorze z tyłu?
Awatar użytkownika
filton5
Posty: 39
Rejestracja: 2013-10-25, 15:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: filton5 »

Mówiąc szczerze nie wiem, jutro sprawdzę.
Awatar użytkownika
Szumi
Posty: 193
Rejestracja: 2012-12-17, 23:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Szumi »

nie miałby w tedy felg starego typu i 6v ?
Awatar użytkownika
filton5
Posty: 39
Rejestracja: 2013-10-25, 15:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: filton5 »

Ma 12v stary właściciel tak wszystko pomieszał że tego nie da się opisać
Trabanciarz DDR
Posty: 233
Rejestracja: 2014-10-11, 01:33
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Trabanciarz DDR »

Instalacje nie trudno przerobić już nie mówiąc o zmianie felg :P, po tylnym zawieszeniu będzie najłatwiej rozpoznać, czy ostatnie lata produkcji czy nie. Po przednim też, oryginalne wahacze przednie miały mocowania do pasków (ograniczników).
Awatar użytkownika
filton5
Posty: 39
Rejestracja: 2013-10-25, 15:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: filton5 »

Mam problem, otóż po włożeniu dobrych świec auto jeżdzi super.
Po próbie odpalenia następnego dnia odpala na 1 gar, ale po zmianie jednej świecy (od strony cewki) jest OK.
Czy jest to wina ustawienia składu mieszanki paliwo powietrze? :/
Awatar użytkownika
Szumi
Posty: 193
Rejestracja: 2012-12-17, 23:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Szumi »

wina świec lub przewodów. I masz z tyłu resor czy nie ?
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

Te świece są "dobre" czy nowe?
Awatar użytkownika
filton5
Posty: 39
Rejestracja: 2013-10-25, 15:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: filton5 »

Są nowe

[ Dodano: 2015-03-12, 15:22 ]
I nie mam resoru
Odpowiedz