[601] Pali na jeden gar. Co jest przyczyną?
Moderator: Mod Team
[601] Pali na jeden gar. Co jest przyczyną?
Witam,
Mam wieczny problem którego nie mogę się pozbyć. Mianowicie, kiedy silnik jest zimny nigdy nie pali na dwa gary. Zawsze zalewa świece (tą bliżej cewki). Wtedy wykręcam świece czyszczę tą zalaną i je zamieniam miejscami. Problem znika. Myślałem że to wina cylindrów. Zrobiłem szlif, nowe tłoki, pierścienie - cały czas to samo. Cewki były sprawdzane i spec powiedział że są dobre. Czego może być to przyczyna że wiecznie na jednym cylindrze świeca jest zalewana ?
Mam wieczny problem którego nie mogę się pozbyć. Mianowicie, kiedy silnik jest zimny nigdy nie pali na dwa gary. Zawsze zalewa świece (tą bliżej cewki). Wtedy wykręcam świece czyszczę tą zalaną i je zamieniam miejscami. Problem znika. Myślałem że to wina cylindrów. Zrobiłem szlif, nowe tłoki, pierścienie - cały czas to samo. Cewki były sprawdzane i spec powiedział że są dobre. Czego może być to przyczyna że wiecznie na jednym cylindrze świeca jest zalewana ?
Ostatnio zmieniony 2011-10-13, 09:55 przez Maćko, łącznie zmieniany 2 razy.
zapłon elektronik jest dość prosty i bezobsługowy ... dopóki działa.
jak sprawdzić na szybko:
- odłącz cewki i podłącz w ich miejsce żarówki 12 V 5-10 W
- kręcimy wałem
- przez połowę obrotu (wału, nie wentylatora) powinna świecić jedna , druga zgaszona
- druga połowa obrotu - świeci druga, pierwsza gaśnie
Pomiary miernikiem nie dają jasności , napięcie często jest ok, ale pod obciążeniem brak (żarówka lekko się żarzy).
Opiszę dokładnie jak sprawdzić EBZA oraz jak naprawić moduł.
jak sprawdzić na szybko:
- odłącz cewki i podłącz w ich miejsce żarówki 12 V 5-10 W
- kręcimy wałem
- przez połowę obrotu (wału, nie wentylatora) powinna świecić jedna , druga zgaszona
- druga połowa obrotu - świeci druga, pierwsza gaśnie
Pomiary miernikiem nie dają jasności , napięcie często jest ok, ale pod obciążeniem brak (żarówka lekko się żarzy).
Opiszę dokładnie jak sprawdzić EBZA oraz jak naprawić moduł.
- panadol1234
- Posty: 172
- Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
- Lokalizacja: Ruda Śląska
"Przeróbka to wymiana płytki na dole wraz z odśrodkowym regulatorem zapłonu + kabel który idzie na górę do cewek - prosta robota."
Prezes, a co z cewkami? Ja mam właśnie elektronika a chcę założyć tradycyjny. Wiem że przy duzych fiatach była inna cewka dla elektronicznego zapłonu a zwykłego. A tutaj jak te cewki od elektronika dają rade?
Prezes, a co z cewkami? Ja mam właśnie elektronika a chcę założyć tradycyjny. Wiem że przy duzych fiatach była inna cewka dla elektronicznego zapłonu a zwykłego. A tutaj jak te cewki od elektronika dają rade?
- panadol1234
- Posty: 172
- Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Cewki nie są takie same!Prezes pisze:Cewki są takie same.
Któreś można użyć do któregoś, ale nie na odwrót.
Co do czego to już nie pamiętam
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Witam.
Napewno cewki sa rozne.
Do elektronikow jako ze oryginalny modul EBZA nie stabilizuje pradu cewki nie wolno stosowac cewek tzw ;elektronicznych;przeznaczonych do elektronicznych ukladow zaplonowych.Mozna i nalezy stosowac dowolne cewki 12v o rezystencji uzwojenia pierwotnego wiekszej niz 3 ohmy.Tak wiec do naszych elektronikow stosujemy cewki np.Zelmot 4220 oznaczone tez jako BE200B /maja rezystencje 3,2 ohma/.
Cytat-Andy K-
Pozdrawiam Jerzy.
Napewno cewki sa rozne.
Do elektronikow jako ze oryginalny modul EBZA nie stabilizuje pradu cewki nie wolno stosowac cewek tzw ;elektronicznych;przeznaczonych do elektronicznych ukladow zaplonowych.Mozna i nalezy stosowac dowolne cewki 12v o rezystencji uzwojenia pierwotnego wiekszej niz 3 ohmy.Tak wiec do naszych elektronikow stosujemy cewki np.Zelmot 4220 oznaczone tez jako BE200B /maja rezystencje 3,2 ohma/.
Cytat-Andy K-
Pozdrawiam Jerzy.
- panadol1234
- Posty: 172
- Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie jestem pewny co do tradycyjnego zaplonu /mam elektronika/.Proponuje zadac pytanie w tej firmie ;http://www.elektronika-motocyklowa.pl/s ... abant.html
Pozdrawiam Jerzy.
Pozdrawiam Jerzy.
- panadol1234
- Posty: 172
- Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
- Lokalizacja: Ruda Śląska
"Do mechanicznego przerywacza i instalacji 12V mają byc cewki 12V o rezystancji uzwojenia pierwotnego około 3 omów minimum.
Mniejsza rezystancja powoduje przyspieszone wypalanie styków przerywacza.
Potocznie "cewki elektroniczne" to cewki o rezystancji poniżej 1 ohma.
A te stosowane z modułami ESE-2H nie zaliczają sie do "elektronicznych".
Trafiają do mnie moduły uszkodzone z powodu niedomówień pomiedzy wlascicielami Trabantów z modułami niemieckimi a sprzedawcami w sklepach którzy słyszac , że to do modułu sprzedają jako zamienniki cewki 0,5-0,8 ohma czyli potocznie nazywane "elektronicznymi"" To cytat Andego_k. Myślę że się przyda, wyjaśni i uzupełni wypowiedź kolegi jorgus49, .
Mniejsza rezystancja powoduje przyspieszone wypalanie styków przerywacza.
Potocznie "cewki elektroniczne" to cewki o rezystancji poniżej 1 ohma.
A te stosowane z modułami ESE-2H nie zaliczają sie do "elektronicznych".
Trafiają do mnie moduły uszkodzone z powodu niedomówień pomiedzy wlascicielami Trabantów z modułami niemieckimi a sprzedawcami w sklepach którzy słyszac , że to do modułu sprzedają jako zamienniki cewki 0,5-0,8 ohma czyli potocznie nazywane "elektronicznymi"" To cytat Andego_k. Myślę że się przyda, wyjaśni i uzupełni wypowiedź kolegi jorgus49, .