"Maj Cwai " universal 1984 rok.
Moderator: Mod Team
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-02-06, 00:02
- Lokalizacja: Zamość
- Kontaktowanie:
Ja szyby wyjmowałem z pomocą drugiej osoby, za pomocą śrubokręta podginałem uszczelkę od środka, w koło szyby i wyszła, druga osoba na zewnątrz żeby pomagała w wyciąganiu i trzymała, że się nie stłukła obyś tylko nie musiał wymieniać jaskółki, ja niestety musiałem.
Gletscherblau Trabant 601 '89 - w trakcie remontu...
Drzwi zdemontowane , siedzenia , wykładziny
Sanek nie udało się wyciągnąć ...może dziś wieczorem.
W każdym bądź razie podłoga i jaskółka wygląda bardzo obiecująco w przeciwieństwie do słupków przednich , progów i nadproży .
[ Dodano: 2013-11-26, 07:21 ]
Ten ?
Brunox® Turbo-Spray IX 100
Sanek nie udało się wyciągnąć ...może dziś wieczorem.
W każdym bądź razie podłoga i jaskółka wygląda bardzo obiecująco w przeciwieństwie do słupków przednich , progów i nadproży .
[ Dodano: 2013-11-26, 07:21 ]
Który z brunox'ów proponujesz ?Wojciech pisze:JA bym kupił brunox w sprayu, zrobił prowizorycznie jakiś wężyk rozpraszający i popryskał w profilu, potem na to już wosk czy co tam chcesz
Ten ?
Brunox® Turbo-Spray IX 100
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Mam kilka pytań odnośnie modelu kombi , rocznik 1984.
Czy kształt podłogi bagażnika ( ta z płyty wiórowej , podnoszona do góry) powinien być wycięty w tym roczniku po obu stronach pod kształt nadkoli ? Wiem że w starszych modelach podłoga była wycięta pod kształt nadkola tylko z prawej strony a z lewej była prosta.
Jak powinno być mocowane do podłogi siedzisko tylnej kanapy ? śruba motylkowa ?
Szyny przednich foteli w tym roczniku powinny być na stałe zamontowane do podwozia ?
Kierownica powinna być cienka czy gruba ?
Przy okazji : Czy muszę mieć obowiązkowo z tyłu światło przeciwmgielne i cofania ? Sa nieoryginalne i chciałbym je usunąć go oryginalnie w tych rocznikach chyba nie było.
Czy kształt podłogi bagażnika ( ta z płyty wiórowej , podnoszona do góry) powinien być wycięty w tym roczniku po obu stronach pod kształt nadkoli ? Wiem że w starszych modelach podłoga była wycięta pod kształt nadkola tylko z prawej strony a z lewej była prosta.
Jak powinno być mocowane do podłogi siedzisko tylnej kanapy ? śruba motylkowa ?
Szyny przednich foteli w tym roczniku powinny być na stałe zamontowane do podwozia ?
Kierownica powinna być cienka czy gruba ?
Przy okazji : Czy muszę mieć obowiązkowo z tyłu światło przeciwmgielne i cofania ? Sa nieoryginalne i chciałbym je usunąć go oryginalnie w tych rocznikach chyba nie było.
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Więc tak mam jedna podłogę z tej płyty która jest wycięta pod kształt obu nadkoli, ale nie wiem czy w twoim roczniku powinno tak być. Tak taka śruba z podkładką specjalną jak co mam takie coś w zapasie. Kierownica to twój wybór bo Traby na PL były składane z tego co akurat im w łapy wpadło. do 7x było nieobowiązkowe światło wstecznego przeciwmgłowe, wiec musisz mieć, w sumie jak ci się one nie podobają to ja bym zlał i wyjebał i tak nikt ci za to nic nie zrobi. a jak chcesz mieć to mam nowe wstecznego
lisek, Zdaje się ,że światła od obowiązkowo od 1982' (ale nie mam pewności)
Mam T601 z lat 70' (71 i 76) ,ale żaden z nich niemiał i nadal niema wyprowadzonej elektryki pod światła wsteczne i p/mgielne.
Gdyby to były De-Luxy to tak ... ,ale są to zwykłe 601 i 601x
Co do płyty bagażnika to nie spotkałem się z "całościową" płytą w "4 oczy".
Universall z 1967' miał bardziej przyciętą płytę niż późniejsze modele.
Nie wspominając o innym rozwiązaniu kanapy, ... koło zapasowe umieszczone w pionie na tylnym słupku /szybie.
Prospekty Trabant Universall z 1973' i 75' "całościowa" płyta bagażnika
lekko ścięta , tak by mogła się bez problemowo otwierać nie hacząc o słupki.
Prospekt Trabant 601 1981 i 1985 płyta ścięta po obu stronach. (mniejwięcej na szerokość zbiornika spryskiwaczy.)
Mały szczegół w deLuxe 85' zbiornik spryskiwacza tylnej szyby znajduje się po stronie LEWEJ ,a nie jak w T1.1 po prawej.
Bross
Mam T601 z lat 70' (71 i 76) ,ale żaden z nich niemiał i nadal niema wyprowadzonej elektryki pod światła wsteczne i p/mgielne.
Gdyby to były De-Luxy to tak ... ,ale są to zwykłe 601 i 601x
Co do płyty bagażnika to nie spotkałem się z "całościową" płytą w "4 oczy".
Universall z 1967' miał bardziej przyciętą płytę niż późniejsze modele.
Nie wspominając o innym rozwiązaniu kanapy, ... koło zapasowe umieszczone w pionie na tylnym słupku /szybie.
Prospekty Trabant Universall z 1973' i 75' "całościowa" płyta bagażnika
lekko ścięta , tak by mogła się bez problemowo otwierać nie hacząc o słupki.
Prospekt Trabant 601 1981 i 1985 płyta ścięta po obu stronach. (mniejwięcej na szerokość zbiornika spryskiwaczy.)
Mały szczegół w deLuxe 85' zbiornik spryskiwacza tylnej szyby znajduje się po stronie LEWEJ ,a nie jak w T1.1 po prawej.
Bross
Ostatnio zmieniony 2013-12-04, 18:37 przez Bross, łącznie zmieniany 3 razy.
Tą śrubą z podkładką specjalną do mocowania kanapy jest jak najbardziej zainteresowanylisek pisze:Więc tak mam jedna podłogę z tej płyty która jest wycięta pod kształt obu nadkoli, ale nie wiem czy w twoim roczniku powinno tak być. Tak taka śruba z podkładką specjalną jak co mam takie coś w zapasie. Kierownica to twój wybór bo Traby na PL były składane z tego co akurat im w łapy wpadło. do 7x było nieobowiązkowe światło wstecznego przeciwmgłowe, wiec musisz mieć, w sumie jak ci się one nie podobają to ja bym zlał i wyjebał i tak nikt ci za to nic nie zrobi. a jak chcesz mieć to mam nowe wstecznego
[ Dodano: 2013-12-14, 09:41 ]
A to dalszy etap prac .
Trabi rozebrany i czeka na wiosnę i piaskowanie.
Ostatnie zdjęcia są z numerami nadwozia i tabliczką.
Jaki to jest rok produkcji ?
Na nadkolu jest 85 r a na tabliczce 84 rok?
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Zaczynam zdzierać z podłogi wewnątrz auta coś na kształt konserwacji /lakieru .
Jest to dość elastyczne mimo swojego wieku, ale cholernie ciężko schodzi spachelką.
Macie na to jakiś patent ? Podgrzać opalarką ?
Jaki polecacie dobry podkład reaktywny ?
Będę konserwował podłogę w miejscach gdzie będę czyścił rdzę.
Wiem że na to nie można kłaść epoksydu więc myślę o reaktywnym.
Tak w ogóle czym najlepiej czyścić rudą ?
Ja przymierzam się do szlifierki i tarczy listkowej - ściernej , ale może jest jakiś mniej inwazyjny sposób ?
Jest to dość elastyczne mimo swojego wieku, ale cholernie ciężko schodzi spachelką.
Macie na to jakiś patent ? Podgrzać opalarką ?
Jaki polecacie dobry podkład reaktywny ?
Będę konserwował podłogę w miejscach gdzie będę czyścił rdzę.
Wiem że na to nie można kłaść epoksydu więc myślę o reaktywnym.
Tak w ogóle czym najlepiej czyścić rudą ?
Ja przymierzam się do szlifierki i tarczy listkowej - ściernej , ale może jest jakiś mniej inwazyjny sposób ?
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Jeśli to jakiś bitex to opalarka i szpachelka, ewentualnie poczekaj do zimy, w temperaturach poniżej 10 stopni schodzi idealnie szczotką drucianą.
Rudą wyczyść do ile się da i na wszystko epoksyd, ewentualnie jak masz jakieś ogniska korozji to potraktuj je brunoxem. Reaktywny powinno się kłaść cieńką mgiełką z pistoletu, raczej słaby pomysł na podłogę.
Rudą wyczyść do ile się da i na wszystko epoksyd, ewentualnie jak masz jakieś ogniska korozji to potraktuj je brunoxem. Reaktywny powinno się kłaść cieńką mgiełką z pistoletu, raczej słaby pomysł na podłogę.
Nie , nie jest to żaden bitex ani baran, kolor "tego czegoś" raczej szary.
Wygląda mi to na jakiś DDRowski środek konserwujący., kiedyś czytałem o jakiś DDR'owskich ELASKON'ach ...może to jest to.
Pod tym jest blacha pokryta fabrycznym szarym lakierem podkładowym.
Co do rdzy.
W tych miejscach na podłodze gdzie jest , po usunięciu jej szczotką i tarczą scierną , pozostałe wżery potraktuję brunoxem i po wyschnięciu podkład epoksydowy - pędzlem.
Jaki kupić niedrogi i przyzwoity epoksyd ? Novolu ? Boll'a ?
A może jest w spray'u ?
Mam mały kompresor i nawet pistolet ale nigdy nie malowałem ( dostałem w spadku) .
Wygląda mi to na jakiś DDRowski środek konserwujący., kiedyś czytałem o jakiś DDR'owskich ELASKON'ach ...może to jest to.
Pod tym jest blacha pokryta fabrycznym szarym lakierem podkładowym.
Co do rdzy.
W tych miejscach na podłodze gdzie jest , po usunięciu jej szczotką i tarczą scierną , pozostałe wżery potraktuję brunoxem i po wyschnięciu podkład epoksydowy - pędzlem.
Jaki kupić niedrogi i przyzwoity epoksyd ? Novolu ? Boll'a ?
A może jest w spray'u ?
Mam mały kompresor i nawet pistolet ale nigdy nie malowałem ( dostałem w spadku) .
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW